Friday, May 2, 2008

MAYDAY!!!MAYDAY!!!

1st may...
Aku bangun lambat tidak seperti yang di janjikan seawalnya letika ber YM ngan si mimin a.k.a gondrong..
Aku bangun lantas mancapi tuala mandiku dan pergi menyegarkan diri d kamar mandi(perlukah ini semua) boring...
aku kejut kan memberku ijad yang masih di lamun mimpi indah...muka kencang semacam tapi apa ble buat dia sdh janji mau hantar pg kk..
terpaksa lar dia mmbgnkn diri jugak...
10 minit selepas persiapan...baju lengan panjang putih berpetak telahku sediakan untuk di korbankan sebagai bahan contengan mesej berharga buat event yang akan di langsung kan di kota kinabalu..
memberku ijad blem muncul lg...ku buat nescafe untuk menyegarkan otak yg masih ingin bermimpi dan membakar sebatang rokok...
manunggu si member seorang yang sebenrnya jugak tgh menunggu roommatenya yang ingin follow ke kota kinabalu...
lantas ku angkat buntut ku untuk naik ke biliknya...
sesampai sahaja di bilik rupanya mereka jugak sdh siap...siap pakai perfume lg JOJ/BOS (choose)...
kami berjalan sama2 menuju ke kreta...
malangnya dengan diri yg masih penat dan ngantuk ini, di suruh manderib lg...
tanpa berkata apa2 aku pn mandrive kreta memecut laju manuju kota kinabalu meninggalkan U**M..
keexitedtanku untuk sampai ke kota kinabalu x boleh di kawal lg...
event tu sangat lar di tunggu2 para memberku dari keningau termasuk aku...
aku memijak dalam lg pedal minyak supaya mesin itu bergerak lebih laju supaya aku cepat sampai ke destinasi yg ingin di tuju...
aku capai hp ku dan mengsms sambil drive memberku yg bernama weng untuk bertanyakan di mna venue event di adakan...
"kami di blakang wisma merdeka tunggu ko lama sdh event blem mula lg..cepat ko boy" pada masa yg sama aku sdh berada d depan wisma merdeka dan berpusing untuk menuju ke tempat memberku berkumpul...
aku terselamat kerana blem lg banyak member yang lain sampai...
KK,RANAU,KENINGAU...ke tiga daerah ini berkumpul di satu tempat untuk mengaccomplish kn mission pd hari itu...
makanan dan banner sdh di sediakan...
tiggal tunggu pergerakan...selepas sebulat suara untuk bergerak...kami pun bergerak menuju kehadapan wisma merdeka...aim event ini ialah free food kpd homeless di kota kinabalu yg sdh x mampu untuk bekerja mahupun di adalah seorang yang berstatus orang istemewa...
seoanjang jalan kami membawa banner dan mengedarkan risalah "HOW TO AVOID RAPE" kepada populasi kota kinabalu terutamanya kepada wanita,mak cik dan kanak2...
destinasi pertama, depan wisma merdeka dan di sepanjang jalan menuju ke kk plaza....
setrusnya di jambatan kk plaza,kg air dan d centre point di mana tempat itu lar tempat kami rentang kn banner poster dan edarkan risalah dalam jangka masa yg lama.....
pada masa ini lar fikiran ku berpaling pada sikap segelintir remaja yg blem lg memiliki kesedaran diri terhadap apa yang ingin kami sampaikan..masih lg salah tafsir dengan kehadiran kami di situ ...
kata2 "wei sepa yang merogol kamukah" itu masih lg saya ingat...
wei bro ingat muka kami muka perogol kah!!!muka kau yang macam muka perogol...terasa di hati...
tetepi selute jugak lar...ada segelintir pak cik2 yang concern terhadap mesej yang ingin kami sampaikan bertanya dan ingin tahu...support apa yang kami lakukan...thanxxx pak cik...
selepas lebih kurang sejam berada di tempat tu...
kelihatan semakin ramai kakak2 guard dan abang guard yang kurang puas ati dengan kehadiran kami di c tu...aku tau kenapa...kerana mereka takut akan attraction yg telah lami lakukan menjejaskan bisness diorang...
sorry JOJ kami berada di public dan event tu memang untuk orang awam..kami tidak lakukan sebarang bentuk jenayah,kekacauan mahupun violence..kami bg makanan dan edarkan risalah...itu sahaja..
mengapa mesti rasa terancam...slogan "RAPE IS NOT SOLUTION" menjadi attraction yang ketara kerana ramai para wanita,gadis dan mak cik2 yang sipport tentang hal itu...
logo itu di buat sempena mengingatkan kepada public tentang kejadian palajar U*S yang di culik dan di rogol...
oleh kerana itular kami tampil untuk memberi peringatan kepada orang awam tentang perkara itu yang mungkin akan terjadi kepada sesiapa sahaja...terutamanya kepada wanita..terima kasih rakan2 yang telah menyiapkan banner itu...
selpas di centre point...
kami menuju ke api2 centre selepas menyedaari yang kehadiran kami d c tu menjadi perhatian para guard....
kejadian yang sama belaku d api2..
guard menjadi issue...
tapi setelah di explain oleh cikgu tone..
kami di benarkan berada di ctu untuk tempoh masa yang di tetapkan...
trima kaseeeehh lar pak cik...para homeless pun sdh tidak kelihatan,rakan2 seperjuangan pn semakin penat dan kelaparan,untuk mengelakan daripada makanan untuk para homeless tu basi dan terbuang begitu sahaja,kami sebulat suara untuk meratap saki baki makanan yang tinggal(berasaSkan vegetarian)..
selepas makan saya dan member yang lain richie,patcjie kama dan bakh melawat rakan2 indie di apple studio...mereka mengadakan jamm session sempena menyambut hari buruh...happening jugak lar..
banyak band perform...studio kecik menghampakan...tak ble masuk semua..pack habesss...
selepas itu kami ke restauran berdekatan,makan untuj kedua kalinya hahaha...
selapas makan,kami bajalan menuju ke restoran sempelang di mna semua member2 yang ikut berarak stay minum crita2 bertukar2 ketawa...
selepas penat bercrita..semua sebulat suara untuk bersuarai...member dr kk dan tuaran masih setia untuk stay...member dr kgau plak bergegas untuk ke stesen bas...takut2 teda bas...
saya dan rakan saya hafes dan bakh berkereta balik U**M....
hari ini berkesudahan dengan gembira kerana 3 daerah bkumpul untuk satu matlamat DIRECT ACT untuk KESEDARAN bkn untuk MENGUBAH...


No comments:

Post a Comment

Is it true this is abaut me??

keningau daerah fighter, Malaysia
Aku tetap aku....aku sebenarnya jarang becakap dan lebih memilih untuk mengamati,mendengar dan membuat kesimpulan di dalam otak aku sendiri....dan kalau aku ada mood untuk menulis, page ini lar yang akan jadi mangsa dengan penulisan hancurku..kalau tidak ada aku akan biarkan iya berlalu kerana aku juga tidak berapa suka dengan bebanan menaip...aku cuma akan bercakap untuk memberi idea tambahan dan mungkin dalam ketika aku separuh sedar kerana alcohol dalam badan...