Thursday, March 12, 2009

Pemberontakan......hahahaha

Malas mo crita panjang panjang......
terangkan sikit.......Adanya pemberontakan kerana adanya salah dan silap...... orang tidak akan memberontakan jika tidak ada salah dan silap........berdemonstrasi di haramkan pemerintah.......
kenapa????.....sebab diorang cakap demonstrasi itu bukan budaya kita......diorang cakap begitu sebab mereka dulu tidak pernah berdemonstrasi untuk memerdekakan negara...meraka guna raja gopal dan dato bahaman bersubahat dengan king athur mebolot untuk memerintah....hahahaha jadi apa yang perlu orang ramai lakukan selain memberontak dan berdemo untuk menghalang dari kesilapan terus berlaku.......sila jawab wahai raja gopal, dato bahaman dan anjing kurap badigol.......mereka mereka ne menolak orang ramai berdemo bukan sebab itu bukan budaya kita tapi oleh sebab mereka tidak mau lebih ramai orang tau kesalahan dan kesilapan meraka.......hahahahahaha ada dua kemungkinan saja........ jika mereka bertindak mengharamkan demonstrasi jadi jawabnya mereka sudah banyak melakukan kesalahan dan kesilapan dan masih lagi ingin lakukannya......jika mereka biaarkan demonstrasi jawabnya orang ramai memberontak tanpa ada seorang lawan......mereka biarkan orang ramai berteriak terlolong terbodohi dan mereka lakukan lebih banyak kesalahan dan kesilapan secara tersembunyi dan letupkan lebih ramah mongolian...... kerana mereka masih ada raja gopal dan dato bahaman bersama anjing kurap untuk di taati..... demokrasi yang bodoh.....hahahaha siapa suruh kamu turun mengundi...... kamu tak boleh lagi berdemonstrasi biar issue itu untuk kebaikan orang ramai....kerana kamu sudah memilih orang bodoh untuk tentukan hidup kamu sendiri.......hahahahahaha bodohnya pengundi.......pemberontakan kamu sudah tidak ada gunanya....bahasa melayu memang bahasa yang hampir pupus.....biarkan...jangan memberontak...teruskan lar menonton AF 7 dan mengundi untuk tentukan hidup peserta.....hahahahahaha

9 comments:

  1. hahahhaa juga dan juga..
    vote for boi..afundi boi.haha

    ReplyDelete
  2. rakyat tiada pilihan lain selain dari berdemonstrasi.itu sahajalah peluang mereka utk menyuarakan ketidakpuasan hati mereka.

    ReplyDelete
  3. to akhdan:
    matai bos ikut jua ktawa....

    to yan:
    lagi yan lagi....
    sya mo ko vote sya arh...hahahaha
    supaya sya top dan fofuler..
    hahaha....

    to sharifah:
    memang itu saja cara yang ada...
    tp cara itu pn sdh di haramkn...
    klu buat i.s.a crita....
    so itu tandanya dorang ne masih ada kepentingan dan kesalahan yg ingin ditutup dan msh ingin dilakukan selamanya....yaaa kita tahu....kuasa sekarang adalah periuk nasi....huhh

    ReplyDelete
  4. Artikel 10, Perlembagaan Persekutuan Malaysia menyatakan bahawa rakyat Malaysia berhak untuk berdemonstrasi secara aman. Di negara-negara maju seperti United Kingdom, ketika demonstrasi anti perang - ada sehingga menghimpunkan satu juta orang.

    Tiada pun keselamatan negara mereka dan ekonomi terjejas. Sebaliknya, mereka bertambah maju kerana majoriti rakyat tahu akan hak dan dibenarkan mengkritik secara terbuka. Rakyat yang tidak tau akan hak mereka, hanya menyumbang kepada negara yang lemah dan rapuh. Agaknya itulah yang diinginkan oleh pemimpin negara kita,terutama org2 UMNO yg mau rakyat turut bodoh cam diorg ni la ahaha

    Apakah Hishamuddin Hussein(dia yang selalu cakap "budaya liar asing" bila org berdemonstrasi) lupa akan jasa datuknya, Datuk Onn bin Jaafar dalam menyatukan orang Melayu secara khususnya dalam menentang Malayan Union?

    Siapakah pengasas Umno kalau bukan Datuk Onn bin Jaafar? Ini suatu penghinaan terhadap beliau kerana terang-terang seorang Ketua Pemuda Umno, malah cucunya sendiri menganggap apa yang dilakukan oleh pengasas Umno dan datuknya dalam perjuangan menentang penjajahan adalah suatu budaya liar.

    Tanpa demonstrasi jalanan menentang Malayan Union, mungkin Malaysia tidak akan mencapai kemerdekaan dan sudah tentu Hishamuddin tidak akan menjadi Menteri Pendidikan yang buta sejarah. Tapi itu kalau berdasarkan sejarah yang di tulis oleh org2 UMNO la...

    ReplyDelete
  5. hahhaha.....btul tu one....
    mereka seperti menentang apa yg drang sdh buat...

    sebab apa...
    kuasa diorang semakin tergugat....
    cara yg terbaik...
    haramkn apa yg saja program yg boleh jejaskn status drang....
    guns i.s.a yg sepatutnya di guna pakai msa darurat dulu saja....
    yaaa politikus..

    ReplyDelete
  6. x tau pa2 pasal politik..
    haha

    ReplyDelete
  7. yan
    weiii....u hv to know sdkit psl politik...
    coz it is part of yo pnca khidupan yg selesa...hahahaha
    mcm kna pksa ma kn untk tau....hahahah

    ReplyDelete
  8. ...politik adalah usaha yang di tempuh oleh warga negara untuk mewujudkan kebaikan bersama (teori klasik Aristotoles)
    camana mau buat perubahan dlm masyarakat (atau sekurang-kurungnya diri sendiri)kalau tidak mau ambil tahu pasal politik?
    dan...bercakap pasal politik adalah luas dan tidak semestinya pasal parti politik saja.

    ReplyDelete

Is it true this is abaut me??

keningau daerah fighter, Malaysia
Aku tetap aku....aku sebenarnya jarang becakap dan lebih memilih untuk mengamati,mendengar dan membuat kesimpulan di dalam otak aku sendiri....dan kalau aku ada mood untuk menulis, page ini lar yang akan jadi mangsa dengan penulisan hancurku..kalau tidak ada aku akan biarkan iya berlalu kerana aku juga tidak berapa suka dengan bebanan menaip...aku cuma akan bercakap untuk memberi idea tambahan dan mungkin dalam ketika aku separuh sedar kerana alcohol dalam badan...